Sanomanvälitys on taitolaji – Fine Foods Oy

Fine Foodsilla on ERP-järjestelmästään sanomanvälitysyhteydet kaikkiin merkittäviin keskusliikkeisiin ja yhteyksiä pitkin kulkee saapuvia tilauksia ja viitemaksuaineistoja sekä lähteviä laskuja ja lähetteitä. Apix vastaa Fine Foodsin EDI-yhteyksistä ja verkkolaskutuksesta.

“Olen miettinyt, miten kuvailisin lyhyesti ja ytimekkäästi yhteistyötä Apixin kanssa ja voin sanoa, että se on sujunut loistavasti.”

Näin toteaa aasialaisten elintarvikkeiden maahantuontiin erikoistuneen perheyritys Fine Foods Oy:n toimitusjohtaja Kati Lamppu. Yritys siirtyi Apixin asiakkaaksi Notebeatin ja Apixin välisen yrityskaupan myötä syksyllä 2012. Apix vastaa Fine Foodsin EDI-yhteyksistä ja verkkolaskutuksesta.

Kati Lamppu tähdentää, että he saivat hienon yrityskumppanin, jossa asiakaspalvelu on arvossaan.

“Siirtymävaiheessa emme kokeneet minkäänlaisia toimituskatkoksia omissa päivittäisissä rutiineissamme. Apix on hoitanut taustalla suunnittelemassaan järjestyksessä sanomanvälitykseen liittyvät yhteydet kuntoon asiakkaidemme kanssa.”

Fine Foodsilla on ERP-järjestelmästään sanomanvälitysyhteydet kaikkiin merkittäviin keskusliikkeisiin ja yhteyksiä pitkin kulkee saapuvia tilauksia ja viitemaksuaineistoja sekä lähteviä laskuja ja lähetteitä. Käytössä oleva verkkolaskutus on toteutettu myös keskusliikkeiden laskuttamista varten.

Aikatauluvaatimuksiin vastattu

Fine Foodsin varastolla tehdään kahta, osittain päällekkäistä vuoroa. Tämä asettaa käytössä oleville sanomanvälityksen yhteyksille erittäin tiukat aikataulut. Kaikki tilaukset kerätään saman päivän aikana. Aamulla tulleet tilaukset toimitetaan keskusliikkeiden varastoihin jo samana päivänä ja illalla tulleetkin tilaukset ovat toimitusvalmiudessa heti seuraavana aamuna.

“Työmme varastossa on täysin kiinni EDI-sanomista, joten niiden on tultava luotettavasti”, toteaa logistiikkapäällikkö Henri Haataja Fine Foodsilta.

“Jos emme toimi asiakkaan asettamassa deadlinessa, on tilaus siltä päivältä unohdettu”, tähdentää Kati Lamppu.

Tästä syystä Apix on kiinnittänyt erittäin paljon huomiota Fine Foodsin toteutuksessa varmennuksiin ja siihen, että järjestelmä toipuu tietoliikenneverkon mahdollisista virheistä automaattisesti.

Kehitystyötä asiakkaiden hyväksi

Fine Foodsilla on ollut osaan asiakkaistaan täysin sähköiset yhteydet jo yli 10 vuotta. Yritys tähtää siihen, että jatkossa kaikki tilaukset saapuvat ja laskut lähtevät sähköisesti kaikkien asiakkaiden kanssa.

“Apixin myötä saimme saman tien lisättyä sähköistä puolta kahden asiakkaan kanssa. Apix on vienyt asioita ripeästi eteenpäin: asioita on alkanut tapahtumaan ja suunnitelmista on päästy toteutukseen”, Kati Lamppu iloitsee.

“Olemme astuneet sähköisessä sanomanvälityksessä Apixin myötä ylemmälle portaalle. On hienoa, että kehitystyötä tehdään meidän asiakkaitamme varten.”

Rakenna oma menestystarinasi kanssamme

Kerro meille nykytilanteestasi ja etsitään yhdessä juuri teille paras ratkaisu. Ota meihin yhteyttä tai pyydä tarjous.