Palvelut
Apixin palvelut – valmiiksi liitettynä ohjelmistoosi
Palvelumme on helposti käytettävissä eri ohjelmistojen kanssa – tutustu kumppaneihimme.
Sähköinen laskutus
Muut sanomat
Kumppaneille
Tarjoa asiakkaillesi Apixin helpot ja toimivat palvelut!
Asiakastuki
Yhteystiedot
Apixin asiakaspalvelu
Meistä
Apix on pohjoismainen sanomaoperaattori. Toimimme Suomessa, muissa Pohjoismaissa ja Baltiassa. Palveluihimme luottaa jo yli 100 000 yritystä.
Etsi sivustolta
Valitse kieli
Kirjaudu
Laskujen vastaanottaminen paperiskannauksen tai sähköpostiskannauksen kautta onnistuu, kun asiakkaalle avataan näitä varten palveluja järjestelmään. Palvelun avauksen yhteydessä muodostetaan skannaus- ja/tai sähköpostiskannausosoitteet.
Alla olevat ovat vain esimerkkejä näistä.
Sähköpostiskannausosoite muodostuu seuraavasti: YRITYKSENNIMI@skannaus.apix.fi
Paperiskannausosoite muodostuu seuraavasti:
YRITYKSENNIMI Oy@YRITYKSENTUNNUS.etag.fi@apix PL 100000781 Helsinki
Kirjeitse lähetettävät laskut tulee lähettää keskitetysti yllä olevaan osoitteeseen, laskun vastaanottavan yrityksen nimellä.
Apix vastaanottaa sähköpostitse lähetetyt laskut PDF-tiedostona. Yhdessä sähköpostissa saa olla vain yksi lasku, mutta sähköposti voi sisältää myös muita liitteitä. Lähetyksen jälkeen palvelusta tulee joko hyväksyntä- tai hylkäysilmoitus sähköpostilla lähetysosoitteeseen 15 minuutin kuluessa lähetyksestä.
Katso tästä yksityiskohtaisemmat ohjeet laskun lähettäjälle
Ostolaskuilta luetaan seuraavat tiedot:
Rivitason tiedot
Laskun kuvalla tulee lukea, että kyseessä on Lasku (tai Invoice tai Faktura). Esimerkiksi Tilausvahvistus-otsikolla olevaa laskua ei tulkita laskuksi.
Käsittelymaksuja, alv-yhteenvetoja ym. ei tulkita, ellei tietoja ole sisällytetty laskun rivitietoihin. Eli otsikkotasolta ei voi poimia alv-%:a vaan sen pitää näkyä jokaisella rivillä erikseen.Pakollisena tietona laskulta tulee löytyä vastaanottajan laskutusosoitetiedot: asiakkaan nimi, postilokero ja toimipaikka.
Mikäli lasku lähetetään Apixin sähköpostiskannaukseen ennen klo 10.00, niin lasku välitetään seuraavaksi päiväksi käsiteltynä. Mikäli lasku lähetetään sähköpostiskannaukseen klo 10.00 jälkeen, laskun käsittely voi siirtyä siitä seuraavalle päivälle. Laskuja ei skannata viikonloppuisin eikä pyhäpäivisin.
Aineisto, jota ei voida käsitellä skannauspalvelussa (esim. tavarat, yrityslahjat yms.) säilytetään Apixin toimipisteessä 30 pv ajan. Aineistoa ei uudelleen postiteta automaattisesti eteenpäin.
Skannauksen jälkeen laskuja säilytetään kaksi kuukautta, minkä jälkeen ne tuhotaan ja kierrätetään tai lähetetään asiakkaan osoittamaan osoitteeseen.
Palaa takaisin ohjeisiin